-->

Tuesday, July 03, 2012

Owwhhh Puding Roti Pelangi



Kerajinan yang telebih ckit jadi malam tadi terasa sangat nak buat puding roti pelangi...dah banyak ari duk selongkar CIK GOOGLE terjah resepi2 yang menarik tertarik dan sedap..Akhirnyaaaaa puding ni siap dengan jayanya...sukernyerrrr (suke sampai terguling guling)...ok jom kite tengok..tengok je la nak bagi rasa pun tak leh sebab dah abis..kawan-kawan blogger boleh try buat...mesti sedap dan enak sekali..

BAHAN-BAHAN:

30 gram agar-agar
5 gelas besar air (Cik yana agak2 je)
Gula (ikut suke nak manis tara mana)
1 bungkus roti gardenia *
1 tin susu cair *
2 sudu besar susu pekat *
1 cawan air *
2 biji telur *
pewarna hijau
pewarna merah
pewarna coklat emulco

Panaskan air di dalam periuk dan masukkan agar².Bila agar² sudah hancur masukkan gula. Sementara mendidih, blender kan bahan² yang bertanda *.Bila air dalam periuk sudah mendidih masukkan bahan yang sudah di blender tadi.Kacau sampai sebati dan bile mendidih tutupkan api.

Agar² tadi di bahagi sama banyak dalam 3 bekas.Masukkan pewarna (ikut warna kesukaan anda) dan kacau sebati.Selepas tu, terus dimasukkan ke dalam bekas kesukaan anda secara berselang seli..ulang perkara yang sama sehingga bekas anda sudah nampak penuh (proses ni kena cepat sebab puding cepat beku)..Boleh masukkan dalam peti ais untuk rasa kesejukan puding tu....:)



OKKEY BAIBAIIIIII :D

3 comments:

  1. YA ALLAH...

    cantek menariknyerr lah puding roti yana..
    terliur tgk wehhh..blh cuba nanti nihhh


    makneng follow sini
    jemput follow makneng

    ReplyDelete
  2. sis try la buat..nt tag kt sy yer hehehe

    orait i followwwww!!!!

    ReplyDelete