-->

Friday, July 15, 2011

Gara-Gara Kecuaian

Kejadian ini terjadi pada ary khamis 14/7/2011 masa 9.00pm.kejadian ini tui2 membuat aku jadi trauma.rumah yang aku duduki skarang ni hampir-hampir nak terbakar.Masih terbayang bayang warna api y mula nak membesar..masa tu hanya Allah swt saja yang tau camner prasaan aku.masa tu hanya aku ingat mati je dan dalam aty mengucap dua kalimah syahadah.tapi aku diberi kesempatan lagi untuk meneruskan kehidupan di atas dunia ini..aku bersyukur sangat..

ceritanya bermula begini...teringat nak pasang ubat nyamuk kt my rabbit..terus p dapur cucuh ubat nyamuk tu.atas dapur time tu da kuali.dalam kuali da minyak masak dan sodek..tetiba sodek tu jatuh ke lantai..jadi lepas api kat ubat nyamuk tu nyala terus bik sodek p basuh dan terus ke sangkar Qiqi.nampak tak disitu aku terlupa nk off kan api dapur gas..

lepas settle kan hal rabbit tu terus aku masuk bilik sambung main games.dalam masa tgh syok main games tu da la terbau satu bauan y kurang wangi tapi ingatkan jiran-jiran membakar sampah..jadi buat do no je la. tetiba cik housemate menjerit "yanaaaaa apiiiiii umah kiteeee".terdengar je cam tu terus aku melompat dari katil & terus berlari ke dapur.nampak warna api dengan terang.

cik housemate: bik ayaq(air) bik ayaq.....
aku: bik bik...yana nak tarik tong gas dulu takot meletop(time tu api dekat ngan aku.takot tapi terpaksa memberanikan diri)
cik housemate: yana...yana..
aku: buka pintu depan & tingkap bagi asap keluar
tie(kwn nan):ok..ok..

selepas api terpadam.aku xdapat berkata apa2..hanya mampu melihat n terdiam seketika.tiba2 ayaq mata mengalir...:(

cik housemate: nan terketar tangan ni sambil angkut ayaq.dlm aty ni ingat mati je
tie:tu la kami da berbau ingatkan jiran goreng cucuq
aku: yana dh rasa lemah ni rasa cam nak pengsan je..(muka sedih)

terus aku tepon incik.kebetulan incik otw nak datang.incik yang tulun angkat dapur gas nak kabinet dapur letak di ruang blakang umah sebab dah jadi color itam.tulun sapu ckit n selebih banyaknya tinggai kat kami la.eeemmmmm...aku still lagi terdiam..rasa tenang ckit baru cite camne leh terjadi.

satu pengajaran untuk aku agar lebih beraty-aty lepas ni.tetiba teringat pepatah berbunyi 'jangan bermain dengan api'.harap lepas ni tak berulang lagi

3 comments:

  1. sabar ek...semua yg berlaku ad hikmat disebaliknye...

    ReplyDelete
  2. tui tu..pa pun tenkiu ezzu :)

    ReplyDelete
  3. wah... nasib tak serius, lain kali kena hati-hati... takut-takut benda yang tak diingini berlaku...

    ReplyDelete